IDC: “IoT heeft prominente plek in Digitaal Universum”

door Redactie IoT Journaal17 januari 2017

Het ‘Digitale Universum’ is een term die door het Amerikaanse marktonderzoeksbureau IDC wordt gepromoot. In de digitale wereld draait het allemaal om data, zo stelt het bureau. Met IoT als één van de grote producenten van digitale data.

In 2014 heeft IDC zijn ‘Digital Universe’ uitgelegd in een gelijknamig rapport (betaald door EMC, een producent van hard- en software voor data-opslag en tegenwoordig onderdeel van ICT-concern Dell). The Internet of Things kreeg van IDC een prominente plek als data-motor. Die positie is onlangs maar weer eens onderschreven door chipbakker Intel. Het had becijferd dat een connected car per dag zo’n 4 TB aan data gaat genereren. Een ‘slimme fabriek‘ is – aldus Intel – dagelijks goed voor circa 100 TB data. Om het allemaal in perspectief te plaatsen: de menselijke internetgebruiker zal in 2020 gemiddeld 1,5 GB per 24 uur verstoken.

Rake voorspellingen

Het IDC-rapport is al wat ouder, maar dat maakt het eigenlijk nog leuker om terug te lezen. Zeker omdat van de voorspellingen er nu al een groot deel bewaarheid is gebleken. Kijk maar eens naar de beweringen in de infographic hieronder (‘Vijf manieren waarop IoT nieuwe mogelijkheden gaat creëeren’). Wij hebben het volledige rapport voor u hier klaar staan (PDF, 5,73 Mb).

IDC Digital Universe 2014

twittergoogle_pluslinkedinmailtwittergoogle_pluslinkedinmail