Infographic: Hoe staat het eigenlijk met de opmars van wearables?

by Redactie IoT Journaal20 februari 2017

Enige tijd geleden was het één van de grote Internet of Things-beloften: de wearable. Zoals de smartwatch: nadat onder andere fabrikant Apple zich in dat marktsegment had geworpen, zou zo’n beetje iedereen een slim, met internet verbonden, horloge om de pols gaan dragen. En dan was er nog de ‘connected bril’ van internetgigant Google, de ‘Glass‘. Ook zo’n apparaat waar de consument en masse voor ging vallen. Inmiddels zijn de stofwolken opgetrokken en blijkt de populariteit van de wearables minder groot dan verwacht. Of niet?

Volgens accountants- en adviesbureau PWC gaat er de komende jaren nog steeds een behoorlijk aantal wearables worden verkocht. En dat is goed nieuws voor fabrikanten als Apple, Fitbit en TomTom. Als het bureau liegt, dan doet het dat overigens in commissie: het baseert zijn veronderstellingen namelijk mede op onderzoek verricht door de Zweedse netwerkfabrikant Ericsson.

Waar is de grootste wearables-markt?

PWC ziet met name veel emplooi voor de zogenoemde ‘fitness band‘: de armband die bijvoorbeeld keurig bijhoudt hoeveel stappen de gebruiker zet en hoe het met diens hartslag staat. Een tweede plek op de populariteitsladder is toch nog gereserveerd voor de smartwatch, aldus het bureau. Nog een leuk weetje? Het grootste aantal verkochte wearables is niet in de Verenigde Staten te vinden, maar in…Australië. Meer van dat soort uitspraken en voorspellingen zien? Check de onderstaande infographic. Eyecandy!

Wearables opmars IoT