Google Tulip

Onderzoek: Driekwart van consumenten VS tast in het duister over IoT

by Redactie IoT Journaal25 juni 2019

Driekwart van de gemiddelde Amerikaanse consumenten zegt niet of nauwelijks te begrijpen wat Internet of Things nou precies inhoudt. Dat is althans één van de uitkomsten van een recent onderzoek dat door IoT-specialist Metova uitgevoerd is onder huishoudens in de Verenigde Staten. Het is een opmerkelijke vaststelling aangezien – volgens hetzelfde onderzoek – inmiddels 75 procent van de ondervraagden in het bezit is van minimaal één apparaat dat gebruik maakt van IoT.

Dit jaar markeert de tweede keer dat Metova 1.000 Amerikaanse consumenten heeft bevraagd. Volgens de IoT-specialist is de adoptie van Internet of Things-spullen bij de ondervraagden jaar-op-jaar met tien procent ‘significant’ gegroeid. De meest gekochte spullen zijn overigens (nog steeds) slimme thermostaten (63 procent) en IoT-hardware waarmee ‘oude’ apparaten met het internet zijn te verbinden (70 procent). Zoals verlichting of airconditioning. Er zijn ook minder positieve kanten aan IoT, aldus de respondenten. De belangrijkste zorg (90 procent) is die van de waarborg van privacy. Benieuwd naar de overige uitkomsten? Die heeft Metova keurig in een infographic gezet. Doe er uw voordeel mee.

IoT 2018 2019 onderzoek consumenten